Tuesday 5 July 2011

Rindu Mereka

Hukhukk..tadi mate dah nak telelap, tibe2 dapat call daripada nombor tak dikenali. Nombor malaysia. Lantas aku pun menjawab 'moshi moshi'. Berlagak bukan? Dah jelas-jelas nombor malaysia lagi nak moshi-moshi. Hakhakk. Ohh..abang aku rupe-rupenye. Banyak betul nombor die. Awek keliling pinggang barangkali. Dah la pinggang besar kan, sure la ramai awek kalau macam tu. Haha!

Bile dah tau sape, aku pun cakap la biar aku yang call semule. Bukan ape, charge international call sangat mahal kot dari malaysia ke jepun. Tak sampai hati aku nak biarkan diorang di charge oleh ananda krishnan sedemikian rupe. Takpelah, biar aku yang call. Dulu waktu becinta, penah sekali tu abam J takleh nak call aku sebab ape ntah..so, aku la yang kene call die. Waktu tu aku student, pesen sengket memanjang laktu. Topup 10 hengget dah la kan. Pastu, terus la berkobar-kobar dial nombor 'kh@irul'. Macam tu la aku save name die. Sangat tak romantik kan. Hahaha. Baru je nak ejas-ejas sore bagi lembut, dah putus! Cek-cek balance dah 0 sen. Ohhh..amarah betul ngan ananda krishnan time tu! Haaa..gitu la kekdahnye..mahal kan..

Ok, dah jauh melalut ni. Sambung balik cite tadi. Aku call. Mama aku yang jawab. Potpet potpet beborak. Nasib baek takde pape yang happened, yela..risau jugak aku kot-kot jadi pape kan kat sane. Borak-borak pun tak lame, sebab aku pun dah ngantuk-ngantuk. Abam J tak payah cakap la, terbungkang tadi dah. Haha.

Seminit kemudian lepas letak fon...







Sobsobssss...aku rindu la kat family aku kat malaysia. Touching tau malam-malam dengar sore mak ni! Haha. Tapi apekan daye, aku kan dah kawen. Lagipun, tempat seorang isteri itu adalah di sisi suami. Orang perempuan kalau dah kawen, yang pertame ade la suami die. Syurga isteri tu kan kat bawah tapak kaki suami. Kalau anak lelaki laen la, yang pertame tetap mak die. Syurga seorang lelaki tu tetap kat bawah kaki emak die sampai bile-bile. Takpe la, even jauh dimate. Diorang sentiase dekat di hati dan doa aku =) Aisehh..dah bergenang-genang dah air mate ni. Touching puloppp!

Oyasuminasai~

No comments: