Sunday 31 July 2011

Arigatou, Kairuru-san. Sayonara~

Berakhir sudah 90 hari nan indah. Tak pernah terlintas kat kepala otak lembap aku ni untuk jejak kaki ke negara matahari terbit ni. Apatah lagi nak menetap kat sini. Langsung tak pernah ada dalam list angan-angan aku. Paling-paling busuk pun, aku berangan nak pergi Korea je. Jepun memang tak pernah masuk dalam list angan-angan aku. Apa? Ingat makanan je ke aku buat list? Angan-angan pun aku buat list tau! Keh keh~

90 hari nan indah (cakap sambil pejam-pejam mata, senyum-senyum).

90 hari yang macam mimpi (cakap sambil tarik nafas dalam-dalam, macam jalaluddin hassan selalu buat dalam drama tu)

90 hari yang.....................................ok, jom ikut aku mengembara ke alam fantasi...

Semuanya bermula dengan sebuah ikatan...


Ikatan yang menghalalkan dua hati jadi satu...
Ikatan yang menghalalkan dua jasad untuk berkongsi hidup...


Dan kemudian, sang puteri di bawa terbang oleh puteranya....


Mereka terbang jauh....
Jauh ke satu destinasi....


Destinasi yang indah...


Indah di kelilingi bunga-bunga yang segar menguntum...


Bunga-bunga yang berkembang mekar dengan pelbagai warna....

Satu tempat yang sungguh asing bagi sang puteri!


Satu tempat di mana tiada siapa yang mengenali mereka...

Satu tempat di mana tiada siapa juga yang mempedulikan mereka....

Sang puteri dan puteranya...bahagia berdua
mengatur langkah bersama.....


Mengharungi sebuah kehidupan baru...

Hari-hari dilalui dengan penuh suka-duka...
Ada tawa...ada tangis
Ada rajuk...ada senda
Ada susah...ada senang
Ada gembira...ada duka
Semuanya diharungi bersama-sama

Tik tok tik tok tik tok...

Masa berlalu...
Hari ke 90 tiba juga akhirnya...
Sang puteri harus kembali ke dunia asalnya...
Sang putera juga harus kembali ke rutin asalnya...

Tiada lagi ciuman lembut di pagi hari
Tiada lagi lambaian mesra tatkala meninggalkan rumah di pagi hari
Tiada lagi  si pembuat 'muka comel' yang membuka pintu rumah ketika pulang dari kerja
Tiada lagi hidangan-hidangan enak yang menanti

Yang ada hanyalah...
Rumah yang gelap kesunyian...
Baju-baju kotor yang bersepah...
Baju-baju bersih yang tidak berlipat...
Katil yang tidak berkemas...
Pinggan mangkuk kotor yang tidak berbasuh...
Huh....sepi...

Tinggggggggg!!

Ok, kembali ke alam nyata.

Sejujurnya, dulu aku bukanlah orang yang obses dengan negara Jepun. Pelakon-pelakon jepun pun aku tak kenal. Penyanyi-penyanyi jepun pun aku tak minat. Sebut lah Arashi ke, Smap ke, memang aku terkelip-kelip je la. Memang aku tak amek port langsung pasal jepun-jepun ni. Obses aku cuma pada Korea. Waktu aku bercinta ngan abam J dulu, takde pun aku rasa nak tau pasal jepun. Walaupun macam-macam cerita jepun dia suruh aku tengok, tapi satu cerita je aku tengok. Tu pun sebab nak amek hati. Kang dia merajuk susah pulak nak pujuk, jauh kan. Keh keh keh!

Lepas tiga hari kawen, terus abam J bawak aku datang sini. Aku sampai jepun dengan pengetahuan yang 'ZERO' pasal jepun. Dah la tak tengok cite jepun, lagu jepun memang haram la nak layan. Jadi, aku sangat tak familiar dengan perkataan-perkataan jepun. Lagu jepun yang pernah aku dengar pun, lagu-lagu Tohoshinki je. Tu pun sebab Tohoshinki berasal dari Korea. Dah Tohoshinki pulak berpecah! Memang takde langsung dah lagu jepun aku dengar lepas tu. Haha. Persepsi aku kat jepun dulu, orang jepun kasar! Tak sopan! Kurang ajar! Semuanya gara-gara terpengaruh tengok filem Embun suatu ketika dulu. Hak hak!

Tapi...lepas 90 hari kat Jepun

Kalau ada orang tanya "Apakah negara yang paling menarik untuk melancong?"
Aku angkat tangan dan jawab kuat-kuat "Jepun!!"

Kalau ada orang tanya "Rakyat negara manakah yang sopan dan sentiasa hormat-menghormati?"
Aku angkat tangan dan jawab kuat-kuat "Jepun!!"

Kalau ada orang tanya "Negara manakah yang bersih dan cantik?"
Aku angkat tangan dan jawab kuat-kuat "Jepun!!"

Kalau ada orang tanya "Rakyat negara manakah yang berdisiplin dan punctual dengan masa?"
Aku angkat tangan dan jawab kuat-kuat "Jepun!!"

Ok cukup-cukup, tekak aku dah sakit nak jerit kuat-kuat.

Dan sekarang, sejujurnya jugak aku mengaku

" I'm in love with this country " =) Ahakz!

Tiada lagi Korea di hatiku. Nak tengok cerita Korea pun dah malas. Layan drama Jepun je sekarang. Keh keh!

Ok, sekian terima kasih. Korang boleh stop baca kat sini. Yang kat bawah ni pesanan aku untuk abam J. Korang takyah ngengade nak baca! Selamat berpuasa seme ;)














"hi syg..waktu syg bace ni, mesti sy dah takde kat sebelah syg kan..syg takmo sedey-sedey ea..takmo rindu-rindu sy sgt tau..hehehe. Syg..terima kasih tau..hontouni hontouni arigatou gozaimashita! =) Terima kasih sebab bawak sy datang sini, terima kasih sebab jaga sy baik-baik, terima kasih sebab sabar dengan perangai sy, terima kasih sebab belikan sy macam-macam, terima kasih sebab sayang sy, terima kasih sebab terima sy apa-adanya, terima kasih sebab selalu jujur dengan sy, dan terima kasih sangat sebab menyayangi sy dengan kekurangan sy sekali. Tu yang buat sy terharu sangat =(. Dulu sebelum sy datang sini, syg risau sangat kan? Takut sy boring la duduk sini, takut sy tak suke, takut sy tak hepi. Tapiii..takpun! Sy hepi sangat kat sini =) Sekarang sy lagi suka jepun dr korea tau! Hahaa. Syg jage diri leklok tau..rumah tu jangan sepah-sepah sangat..sy dah takde nak buat semua tu..hehe. Malam-malam jangan lupa kunci pintu. Pintu rumah kita asek tak kunci je malam-malam. Hihi! Syg, dah nak puasa ni, so, sy mintak maaf jugak tau untuk sume salah silap..ngee..macam banyak je! Hahaa. Gomennasai =) Ok, nanti kita jumpa lagi. Tak lama, dua bulan je kan? Sabar tau. Love you syg..wekkk"

"I'm going to miss you..."

"Mata ashita"

"Arigatou, kairuru-san. Sayonara~"

='(


2 comments:

doublena_2901 said...

kak nana sangat merindui angkat tangan sambil jerit kuat2 JEPUN ahahahhaahah sesungguhnya ingin akak kembali ke sana. Amin

safwa_khairul said...

kalau kak nana ada lagi kat jepun mesti meriah! jom la dtg jepun bwk faris pulak =)