Tuesday 26 July 2011

Aku Takut Pada Kenyataan

Dua perkara dalam kepala aku sekarang ni:

1. Malam tadi aku mimpi gigi aku patah. Orang cakap + pakcik google cakap, kalau kita mimpi gigi patah, kita akan hilang orang yang kita sayang atau orang yang dekat dengan kita. Betul ke betul ke? Sedih. Takut. Dah la minggu ni nak berpisah ngan suami. Aku fobia sebenarnya kalau dapat mimpi-mimpi pesen gitu. Dulu waktu umur aku 12 tahun, aku pernah mimpi datuk aku muka suci je, dikelilingi kanak-kanak, dia senyum kat aku. Pastu, aku pegi kat dia, aku salam dia, aku peluk dia. Tiga hari lepas aku mimpi tu, datuk aku pun meninggal. Sampai sekarang aku ingat mimpi tu! Dan sejak pengalaman waktu kanak-kanak tu la, aku jadi manusia yang taksub dengan mimpi.

2. Pagi tadi, aku kejut abam J pegi keje macam biasa. Dia cakap dia taknak masuk keje pagi ni, sebab dia nak spend masa ngan aku. Tak lama lagi kan kitorang dah nak berpisah. Kesudahannya, dia masuk keje belah petang je. Sedih. Terharu. Pelik. Lagi berat rasa hati aku nak tinggalkan tempat ni.

Aku takut la :(





No comments: