Wednesday 13 July 2011

Amukan puake episod 1

Amukan puake episod 1 sudah berakhir malam tadi ye. Segala kekusutan telah dileraikan. Kemaen kan rajuk aku seharian. Lenguh tau bibir ni nak muncung je cenggitu. Pasal password je pun! Suke tau nak gaduh hal remeh temeh cenggitu. Kebudaks-budakanssss sangat kan? Huahua.

Abam J la asek lupe password je. Bila die dah ingat balik, sebagai seorang isteri yang concern dan taknak kejadian lupe password tu berulang lagi, mestilah aku nak tau apekah password itu kan. Pastu, mule la die buat muke sengih-sengih taknak bagitau. Nampak tak? Sengaje kan nak menimbulkan amarah aku. Untuk pengetahuan, ni kejadian lupe password kali ketiga dah. Dan kali ketiga jugak die buat muke taknak bagitau cenggitu. Tak comel la! Sakit hati tau. Hahaha

Yela, besenye die tak pernah berahsia pun pasword die ngan aku. Tapi password yang satu ni, yang die asek lupe ni, memang bersungguh-sungguh betul die taknak bagitau aku. Musykil kan? Dapat pulak bini jenis suke pikir bukan-bukan berfikiran jauh macam aku, mule la macam-macam idea datang bertubi-tubi ni.

'haaa..ni mesti password name pompuan laen ni..takpun, ni mesti password tarikh lahir skandel-skandel lame yu ni..saje la tu taknak bagitau ai, takut ai suh tukar..mesti yu sayang nak tukar blablablablaaa...'

Haaa..gitu la kekdahnye idea-idea yang datang. Sendiri pikir cenggitu, pastu sendiri nak sedih-sedih. Ngengade kan! Haha. Alaaa..pompuan memang cenggitu la. Kan kan??

Akhirnya, lepas sesi perbincangan dilakukan, baru la aku tau kenapa abam J suke buat muke sengih-sengih cenggitu bila aku tanye password yang die lupe tu. Ohhh..rupe-rupenye name penuh aku! Die takut la nak bagitau kan, takut nanti aku marah sebab name penuh aku pun die tak ingat. Sebab nak jage hati aku, die sengih-sengih je la cenggitu. Bagitau kene marah, tak bagitau pun kene marah! Muahahaha. Ekceli, bukan die lupe name penuh aku tapi die konpius antara password-password yang ade. So, kalau yu bagitau awal-awal, ai takkan marah yu nye, ai pahammmm. eh, yeke? Haha.

Abam J lak pesennye password laen-laen. Kalau macam aku, emel ke, fesbuk ke, blog ke..semua password same je. Senang kan nak ingat. Tak payah gune space banyak-banyak sangat kat otak tu. Abam J tak cenggitu. Kejap kang password safwa and khairul la, safwa my sweetheart la, safwa binti rosli la...dahtu, cemane tak konpius? Eh eh, gedik kan password die? Macam obses je ngan orang name safwa tu. Hahahaa.  Tu belum lagi yang ade nombor-nombor plak. Kejap kang bufday aku, kejap kang bufday die, kejap kang combine lak bufday aku ngan die. Pastu, dah tak ingat bufday aku dulu ke bufday die dulu ek? Eh, letak taun ke tak letak taun ek, ke sampai bulan je? Haa..saket hati kan cenggitu? Dah-dah, pasni kite selaraskan semua password.

Oh, malam tadi berakhir dengan indah. Siap tengok midnight muvi sesame lagi. Cite nur kasih the muvi. Dah boleh donload kat torrent ye cite tu kawan-kawan. Haha.

Ok, kita jumpa lagi dalam episod seterusnye..amukan puake episod 2. Mwahahaha. Tapi tak tau lagi bile. Biase la tu, sedangkan lidah lagi tergiget, ini kan pule laki bini. Yang penting, kene ade komunikasi dalam keadaan yang cool. Jangan tinggi-tinggi suare ok! Pastu, peluk antara satu same lain ye. InsyaAllah, semuanye akan ok. Eh betul la, ini tips rumahtangge bahagia dari ustazah safwa. Ngeh ngeh ngeh. Tak caye terai la dah kawen nanti. Hehehe.

Sekian, renung-renungkan dan selamat beramaaaaal (part 'maaaaal' tu kene sengau kan sikit tau)

 

No comments: