Tuesday 5 July 2011

Jalan-jalan Musim Bunga

Dah masuk summer, baru la aku terhegeh-hegeh nak update cite waktu spring dulu kan! Haha. Waktu aku mula-mula sampai jepun dulu, 03 Mei 2011, waktu tu musim bunga lagi. Cuaca pun sejuk-sejuk je lagi. Kemaen la berhoneymoon nye kan. Romantik je jejalan pegang-pegang tangan sambil dikelilingi bunga-bunga. Ecececehhhhh jeles letteuwwwww...ahakz!

 Cantik kan? Ni waktu kitorang jenjalan pegang tangan kat Omiya

Jakun je tengok bunga-bunga banyak tepi jalan gitu. Kalau nora elena mesti die dah petik bunga-bunga tu. Itu jakun part bunga, pastu jakun pulak tengok orang-orang jepun ni berfesyen. Mamat-mamat jepun dress up biase-biase je. Aku pun tak usha lelebih, kang kene cubit pulak ngan abam J kan. Tapi minah-minah jepun, dari rambut mcm sailormoon, sampai la ke kaki dengan stokin tinggi rendahnye, dengan high heelnye. Perghhhh..dasyat! Waktu musim bunga tu, kebanyakan minah-minah jepun ni dress up lebih kurang je. Pakai skirt atau short pants, legging ngan high heel. Pastu, jalan laju-laju. Haha. Orang jepun jalan laju ok. Orang malaysia duduk jepun pun jalan laju. Waktu dating ngan abam J dulu, kemaen laju jalannye. Ngape ntah..dalam KLCC pun nak jalan lelaju. Tak paham betul aku. Tapi merungut dalam hati je la waktu tu. Nanti jatuh la saham kan kalau asek amarah je. Tapi bile dah kawen, kalau internet disconnect pun bukan maen lagi amarahnye aku kat die. Padahal bukan salah die pun. Hahahaha...

Ok, jom tengok gambar pulak. Ni gambar kitorang jenjalan pegang tangan kat taman area kumagaya.

Ntah la bunga ape ni. Tapi bunga ni ade dua kaler, putih ngan purple.



Tengok tu, orang jepun jalan-jalan bawak hanjeng. Ciss betul la. Ekceli, nak jogging pun boleh kat sini. Nampak tak kat tepi tu ade jogging track kan? Abam J ajak jogging, tapi kohser la aku nak jogging-jogging ni. Tunggu perut aku gendut baru aku jogging. Hahaa!


Sandal putih tu aku bawak dari malaysia tapi dah putus dah waktu lari-lari kejar train kat tokyo hari tu. Haha! Abam J memang pesen gitu, pegi taman pakai short, pegi KLCC pun pakai short. Itu je la dress up die, tak boleh nak di bentuk dah part tu. Muahaha~

Indah kan waktu spring? Tapi sekarang dah masuk summer. Tempat aku ni suhu around 35-41 degree celcius. Panas amat! Ni gambar kat luar umah aku..

Panas terik kan? Tapi Alhamdulillah la, sejak datang jepun ni, tak kire la macam mane panas atau macam mane sejuk pun, badan aku still boleh adapt dengan baik. So far, belum pernah demam lagi. Eh, pesanan abam J pun berubah tau ikut musim. Waktu sejuk dulu, pesanan abam J sebelum pegi keje...

'sayammm..kalau sejuk bukak heater tu, jangan lupe pakai losyen, nanti gatal-gatal kulit tu blablabla...'

sekarang, musim panas...

'sayammm..kalau panas bukak aircond tu, jangan lupe minum air banyak-banyak, kalau tak nanti pitam blablabla...'

dan pesanan aku kat die sebelum pegi keje...























'jangan gatal-gatal ngan orang laen'

Pesanan aku tetap same tak kire la musim ape sekali pun. Pompuan kannnnn...hakhakkk!

No comments: