Monday 4 July 2011

Aktiviti Hari Minggu

Howyeahhh..Monday is coming! Orang2 keje mesti tak suke hari isnin kan..tapi aku suke! aku suke! Haaa..dengki letteuwwww. Hakhak. Aku suke hari isnin sebab....hari untuk aku menormalkan segale rutin dan hari untuk menormalkan keadaan rumah. Haha. Yelaaa..kalau weekend tu umah sepah2 kan..kalau kemas pun main cuit sikit2 je..yang selebihnye main cuit2 ngan abam K, pastu buat2 majuk sikit, pastu abam K pujuk2 tanye nak ape nak makan ape la, pastu demand2 sikit nak makan spagetti bagai..pastu, dahhhh..tak payah masak..kan senang cenggitu! Hahaha! Wekkkk ;p Eh eh..taknak la panggil abam K, nanti kene badi gatal dato K puloppp. Mule la gatal nak kawen lain. taknak taknak! Nak panggil Abam J laaa...J stands for JAWE. Muahahaha! Haaa..tengok..sangat negatif kan pemikiran aku. Sangat jauh kan otak aku ni berfikir, sangat kreatif dan inovatif je kalau fikir part2 cenggitu. Kalau part nak buat keputusan tu kemaen cetek je fikir kan. hahaha!

Hari minggu sangat bermalasan ok. Ok, cube kire dah berape banyak perkataan sangat aku gune? Ahhahh! Abam J pulak pesen suke sepah2 barang. Kalau aku kemas pun 5 minit je ok nye. 5 minit kemudian bersepah balik. Ade je mende die nak tabur2 atas lantai tu..cotton bud la..plastik cokelat la..plastik aiskem la..baju la..boxer la..eh? ehhh?? Hahahaha...comel kan! Iri hati betul die kalau tengok lantai tu bersih. Ngape la kedengki sangat tuuu sayam. Jangan la anak ikut pangai yu ni. Haha. Die kan suke cakap camtu. Aku kan pesen yang tak suka sukan2 ni, tak aktif langsung kan. Die selalu la berharap anak2 kitorang nanti tak ikut pangai aku tu. Ahhaaa! Kalini aku lak nak berharap anak2 jangan ikut pangai suke menyepah2 barang die tu. Bole gitu? Hakhakkk

Hari Sabtu haritu kitorang pegi makan2 kat umah bos abam J, dekat Omiya. Kire macam bos yang paling besar kat company tu. Haruslah aku cuak kan. Dah la tak bape nak pandai lagi cakap jepun ni. Die jemput aku ngan abam J..cehh..ayat taknak kalah disitu..ok, aku betulkan..die jemput abam J dan aku, serta sorang lagi orang malaysia-baru-kawen-yang-kerja-kat-company-tu-jugak makan2 sempena meraikan perkahwinan kitorang. Rumah die memang sangat besar dan cantik la. Macam istana jepun. Macam muzium pun ade gak! Haha. Tuan rumah pun sangat friendly. Walaupun aku tak paham ape la yang diramah kan sangat tu. Tapi angguk2 kepale kemaen la kononnye paham sangat. Haha. Sesekali ade gak la tangan abam J merayap bawah meja main cuit2 kan..ngape la kegatal sangat tu..kat umah orang pun nak main cuit2. Hahaha. Boring letteuwwwww dengar bos yu cakap2! kan? kan? Hahaa~

Mesti korang musykil kan ape la yang die jamu kitorang makan. Ok, lets cekidaut babeyh!


Taraaaaa!! Simple but syedaaaapppp! Jangan risau, orang jepun ni sangat menghormati budaya, adat dan agame kite. Sebelum tu die dah tanye abam J ape boleh makan dan ape yang tak boleh makan. Memandangkan banyak sangat pantang larangnye, jadi die jamu kitorang dengan honey melon dan cake tu. Dengan Japanese Tea sekali. Tapi pesen perut orang malaysia kan, mane kenyang dengan makanan ciput cenggitu. Jadi, kami pun bergerak ke Tokyo selepas tu untuk menikmati nasi dan kari2 di restoran pakistan. Haaa..baru la nikmat kan dapat makan mende2 berminyak..berkolesterol..berlemak2 camtu. Baru la orang malaysia kan! Hakhakkk.

Alah..alah..lapo la pulopppp cakap2 pasal makanan ni! Dah la tengah pose ni. Udah le imsak kul 2.30 pagi kat sini..maghrib pulak pukul 7.04 mlm. Idak ke dekat 17 jam pose kan? Dengan panas teriknye kat Kumagaya ni. Uwaaaaaaaaaa!! Sayammmm..tak larat la ai nak ganti poshe..yu bayar fidyah je boleh tak? Hakhakkk..tula padahnya..bulan Syawal dulu mama aku ajak pose ganti sesame..aku taknak..sibuk la nak makan rendang serunding bagai...dahtu, pose la kau sengsorang 17 jam! Padan muke babey sangat! Huahuaaa~  



2 comments:

h.a.z.a.r.d said...

alamak....i pun tak ganti puasa ag...ish

safwa_khairul said...

serius?? cpat2 ganti pose..x lame lg da nk kawen..ehh..ade kaitan ke? haha