Friday 29 July 2011

Food Wishlist

Selama kat Jepun ni, dah macam-macam makanan Malaysia aku ngidam. Jadi, sekembalinya aku ke Malaysia nanti, aku akan pastikan aku dapat makan apa yang aku ngidam-ngidamkan tu. Untuk mengelak kalau-kalau ada yang tertinggal, aku dah buat list siap-siap. Jeng jeng jeng...

1. Nasi lemak Mali's Corner
2. Nasi lemak Syed Aziz kat Jerantut, Pahang
3. Roti canai Syed Azizi kat Jerantut, Pahang
4. Gulai masam ikan patin masak tempoyak wan
5. Gulai masam ayam masak tempoyak wan
6. Lala goreng kunyit mama
7. Satay kajang Haji Samuri
8. Cendol Wahab
9. Rojak Wahab
10. Nasi ayam kat Food Court KLCC
11. Murtabak Mat, Gombak
12. Pulut panggang Mat, Gombak
13. Kek lapis masam manis jiran sebelah rumah
14. Kek lapis dam jiran sebelah rumah
15. Moist chocolate cake jiran sebelah rumah
16. Tart nanas mama
17. Nasi dagang mama
18. Laksa penang mama
19. Nasi lemak mother in law
20. Rendang mother in law
21. Sambal tempe mother in law
22. Sambal kerang mother in law
23. Roti john
24. Burger tepi jalan, depan AF Rose, Gombak

Burger tepi jalan kat Gombak tu memang serius best. Brader jual burger tu siang-siang keje kat Indah Water. Aku syak, sebab tu burger dia sedap lain macam je. Haha! Aku akan pastikan seme-seme makanan yang aku list ni akan selamat terdampar dalam perut kempis aku. Ye, perut aku kempis macam gadis-gadis SNSD. Seksi bukan? Hakhak. Aku takde hal punya. Aku ada super power. Melantak banyak mana pun, perut aku tetap berdiri sama rata dengan gadis-gadis tu. Keh keh keh!

2 comments:

Bdk Kerdas 3 said...

kakak wktu kakak blik nnti puase la...hehehehe...mase bile nk mkn...

safwa_khairul said...

@Bdk Kerdas 3
Puasa siang..mlm boleh mkn..hehe