Tuesday 21 October 2014

Autumn 2013: Shinrin Koen

Ok, kita sambung cerita untuk autumn 2013. Pada pertengahan November 2013, kitorang pergi beriadah ke Shinrin Koen. Actually datang sini bukan nak tengok koyo sangat, tapi nak bawak Emil beriadah je. Shinrin Koen ni terletak di dalam Saitama Prefecture, dalam 20 minit je dari rumah kitorang.


Shinrin Koen ni sangat luas. Boleh sewa basikal untuk pusing-pusing seluruh koen.


Daun momiji (maple leaves) pun dah bertukar warna merah time ni.


Pokok-pokok lain pun dah bertukar warna kuning. Ada pokok yang dah start meluruhkan daun-daunnya.


Bola-bola merah yang besar tu boleh pinjam kalau nak main. Tapi kitorang tak ambik pun, sebab bola tu lagi besar daripada Emil lol :p


Happy sangat Emil dapat berlari dekat padang yang luas ni. Waktu ni Emil berumur satu tahun satu bulan. Memang tengah seronok dapat kaki.


Jenuh jugak daddy nak kejar dia.


Besar kan pokok ni? Nampak kecik je orang tu.


Kebetulan pulak terjumpa kawan-kawan kitorang kat sini. Well, what a small Saitama lol :p


Sebelum balik posing kejap :p

Waktu bulan November biasanya ada night koyo illumination dekat koen ni. Tapi bukan dekat padang ni. Kena menapak sikit nak pergi ke area night koyo illumination tu. Banyak lampu yang dipasang pada pokok-pokok yang dah bertukar warna. Event night koyo ni start pada pukul 4.30 petang, sebab dah gelap kan time tu.

Tapi time tu kitorang tak pergi tengok pun night koyo ni, sebab cuaca waktu malam sangat sejuk. Malas nak buat outdoor activity waktu malam. Emil pun kecik lagi time tu.

Pada sesiapa yang nak beriadah dan tengok night koyo illumination, bolehlah datang ke Shinrin Koen ni. Parking fee sebanyak 500 yen dan entrance fee pulak sebanyak 680 yen (kalau tak silap) per adult.

No comments: