Monday 26 September 2011

Wedding Story Part 3: Majlis Akad Nikah

Majlis Akad Nikah di adakan pada sebelah malam hari Sabtu, 30 April 2011. Majlis ini bermula pada pukul 9.00 malam sejurus selepas Isyak di kediaman rasmi keluarga di Taman Inderapura, Jerantut, Pahang. Sedikit maklumat mengenai majlis ini:

Mas kahwin : RM 22.50
Wang hantaran : RM 13000
Dulang hantaran : 13 berbalas 15
Wedding planner : Ogie Salleh
Jurumekap : Baby
Photographer : Iryma Idris
Warna tema : Putih & Soft Pink

Make-up time.

Persalinan akad nikah.


Sedang disiapkan oleh Baby. Sambil dipantau oleh my wedding planner Kak Gie (Ogie Salleh), untuk memastikan semua berjalan lancar.

Cincin tunang dan cincin merisik.

Ketibaan rombongan pihak lelaki.

Abam J bersoal jawab dengan ustaz.

Akad nikah oleh wali aku sendiri, iaitu ayahanda tercinta.
Bacaan doa sejurus selesai akad nikah dengan sekali lafaz.


 Seksikan abang aku kat belakang tu. Taknak langsung pakai bra ke ape ke..hakhakhakkk!

 Bacaan Ta'liq

 Penyerahan cek dan mas kahwin

Solat sunat syukur. Haruslah bersyukur dapat isteri macam ai kannn. Mwahaha! Eh, pengantin perempuan tak buat kewwwwwww?

Upacara pembatalan air sembahyang. Sarung cincin.

Piling artis sangat time ni. Banyak sangat flash camera. Mwahahaha!


Sarung cincin untuk pengantin lelaki pulak. Ketar-ketar tau tangan abam J time ni. Susah jadinya nak masuk cincin.


Sarung gelang oleh mama, ibu mertuaku.

 
Yang besar-besar ni family aku. Dari kiri: Adik aku, Azzim, baru form 2 tapi badan dah macam gajah, mama, abah dan sorang lagi yang besar tu, abang aku. Masih single dan available. Kalau berminat boleh taip ON CINTA dan hantar kepada nombor aku. Nanti aku adjust. Mwahaha. Dalam family aku, aku sorang je yang lain sikit patternnya. Dulu waktu kecik-kecik abang aku tu selalu tipu cakap aku ni anak pungut la anak angkat la. Sedih tau. Nangis-nangis aku percaya. Tapi terbukti aku ni anak kandung, abah sendiri jadi wali kannnnn! Ngeh ngeh ngeh.

 
Rombongan pihak lelaki tapi tak semua.

Mama aku cium abam J. Seronok ye mama dapat menantu lelaki pertama dan terakhir ni.



Hahaha..malu-malu ok time ni!

Ni kat bilik pengantin. Simple je aku hias bilik ni sebab aku buat konsep ala-ala romantik inggeris.




 
Abam J mata stim. Tettttt~


Cincin kahwin kitorang.

Ok, sekian untuk Majlis Akad Nikah. Ikuti Wedding Story Part 4: Majlis Resepsi pula.


"This day our hearts are joined as one,
the first day of our life together"




No comments: